Dünya ahiretin tarlası olduğuna göre
burada yapılacak işler var. Kafirler de tıpkı
Müslümanlar gibi dünyanın bir tarla olduğunu
düşünüyor olsa gerek. Aramızdaki fark onların
dünyada ektiklerini yine dünyada biçeceklerine
inanmaları veya dünyada kaldırdıklarından
daha başka bir ürünün kaldırılacağına
inanmıyor oluşlarındadır.
Türkiye İkinci Dünya Savaşı'na fiilen
katılmadı. Katılmış olsaydı ordunun savaş
kapasitesini artırmak isteyenler Kemalist
devrim sloganına mı başvurmak zorunda
kalacaktı? Bu hiç akla yakın görünmüyor
Gerçekleşmemiş olaylar üzerinde kafa
yormayalım. Gerçekleşmiş olay Türkiye'nin 27
yıllık tek parti yönetiminden sonra 1946'da
demokratik uygulamaya icbar edilmesidir.
Milleti millet kılan vasfın "din" olduğu bu
serbestiyet sonucu açıklığa kavuştu.
Rusya'yı işgal edince Rus milletini bolşevizm
adına savaşa sokmanın imkansızlığı hemen
farkedildi. Çünkü bir millet kendini ancak asli
unsuru hesaba katıldığı zaman müdafaa
edebilirdi. Resmi ağızlar ordunun kızıl olduğunu
beyan ediyordu ve fakat mahzenlerden gizlice
Çarlık döneminin sancakları çıkarıldı. Sıradan
Rus askerleri ortodoks ruhlarının mekanını
savunmaya canla başla katıldı. Alman ordusu
İkinci Dünya Savaşı'ndaki ilk yenilgisini
Volgograd önlerinde tattı.