Dolayısıyla mecburiyet bağları insan olarak
birbirimize kötülük yapmamızın, birbirimize
kötü davranmamızın da başlangıcı. Çıkar
bağlarımız var. İşçi-Patron, Devlet-Yurttaş,
Karı-Koca, Ebeveyn-Evlat, Hoca-Talebe,
birbirine çıkar bağı ile bağlı sayılabilirler. Bu
düzen içinde sosyal ilişkiler bir makinanın
düzgün ve arızasız işlemesi gibi yürüyüp
gidebilir. Çıkar ilişkilerindeki mütekabiliyet
devam ettiği sürece işler yolundadır. Ama ilişki
bunlardan birinin çıkarının diğerinden bariz bir
farkla üstün olduğu bir durum doğduğunda işler
her iki tarafa da ıstırap veren bir mecraya
kolayca dökülür.