Hepimiz insanız ve hepimiz benzer süreçlerden geçiyoruz. Önemli olan yaşadığımız bu süreçlerin geçici olduğunu bilmek. Hayat deli deli akan bir şelale gibi, akıntının önüne geçmek imkansız...
Her zaman daha iyisi var ama unutulmaması gereken ,daha kötüsü de var. Önemli olan iyi tarafından bakabilmek. Çocuk tüm yoğurdu yüzüne boca etti, yerlere döktü saçtı diye sinirini bozmak da senin elinde, "neyse,bu arada iki kaşık yoğurt yedi" diye sevinmek de...
Anladın ya, herhangi bir Orta Anadolu ilçesinden büyük bir ayrımı olmayan bir yerdeyim işte... Benim daha önce gördüklerimden,duyduklarımdan daha da yoksul, daha da yoksun.
Bazı durumlar vardır,konuşmak ve her şeyi garantiye almak gerekir. Ama bazı durumlarda da sessiz kalman gerekir,çünkü havada dokunulmaz,değerli bir şeyler asılıdır ve sözlerin bir anda onları yok edebilir.
İki basit kavramdır bunlar. İşin zor kısmı hangi kuralı ne zaman uygulaman gerektiğini bilmektir.