Bu gurbet diyarında bir sırrın ucunu tutabilmiş olmak-lığım mıydı beni bahtiyar eden ve beni bu denli bekleten? Bu denli heyecanlanmama sebep neydi? Merak ediyorum ama nedenini bilmiyordum. Belki de bilmediğim için güzeldi ya da güzel olduğu için bilmiyordum.
Bir de kaderi vardı insanın ve her şey kaderi için hazırlanıyordu. Bir mum yakınca zaman kayboluyordu. "Sus! Kimseye anlatmadığın hikaye yalnızca senindir..."
Sen de yüz sene ilim tahsil etsen ve bin kitap yazmış olsan da ancak yaptığın hayırlı işler sayesinde Allah'ın rahmetine ulaşabilirsin. Çünkü Yüce Allah, şöyle buyurmaktadır. "İnsana, ancak çalıştığı vardır." (Necm 53/38)
** "Çünkü Allah'ın rahmeti, hayırlı işlerde bulunanlara çok daha yakındır."