Müthiş bir enerji hissediyordu.Ama Bay Golyadkin bu müthiş enerjisine rağmen, o anda küçücük bir sivrisineksin bile bir kanat darbesiyle onu yıkabileceğinden emindi.
- Beni neden burada tutuyorsunuz?
- Hasta olduğunuz için.
- Evet, hastayım. Ancak siz de biliyorsunuz ki onlarca hatta yüzlerce deli özgürce dışarıda dolaşıyor, çünkü cehaletiniz yüzünden onları sağlıklı olanlardan ayırt edemiyorsunuz.
(...)Siz,sağlık memuru,idare memuru, idare amiri ve bütün hastane güruhunuz; ahlaki bakımdan hepimizden ölçülemeyecek derecede aşağı konumdasınız. Neden burada oturan siz değilsiniz de biziz?