"Yargısı doğru olan mutludur, her ne olursa olsun mevcut durumda başına gelen şeylerden memnun olan, kendi koşullarına uyum sağlayan ve yine koşullarının yarattığı her durumda aklın rehberlik ettiği insan mutludur."
"Hazzın iyi seylerde olduğu gibi kötü seylerde de bulunduğu ve ahlâklı insanlar onurlu davranışlarından ne kadar zevk alıyorsa, rezil insanların da kendi ahlâksızhklarından en az o kadar zevk alması hakkında daha ne denebilir? "