İbni Mes'ud radıyallahu anh şöyle demiştir:"Şüphesiz ki kişi,devlet adamının yanına dindar olarak girer,dinsiz olarak çıkar."Bu nasıl olur denildiğinde de şöyle cevap vermiştir:"Devlet adamının,Allah'ın gazabına sebep olacak işlerine razı olur (sesini çıkarmaz) da bu yüzden dinden çıkar."
Huzeyfe radıyallahu anh da""Fitne noktalarından sakınınız" demiş,onların neler olduğu sorulduğunda "İdarecilerin kapılarıdır" cevabını vermiştir."Sizden biri emirin (devlet idarecisi) huzuruna girer,onun yalanını tasdik eder ve onun olmayan şeyleri söyler."