Begimay34

Kendi sınırı içinde durmak, Allah'ın verdiği hale razı olmaktır. Yaratılmışlığın doğal hali budur. Sınırı zorlamaksa, kendi zatına ait hilkati değiştiemeye, bozmaya gitmek olur.
Din
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Sınır, yani yasak. İnsandan başka hiçbir yaratık kendi sınırını aşma (tecavüz) çabasını göstermemiştir. Bir de iblis...
Din
Zalimin (zulüm işleyenin) de bir hakkı vardır. Onun hakkı da ateştir. Zalimi ateşten yoksun kılmak zulümdür. Peki, ateşin hakkı nedir? Ateşin hakkı da onu zalimden yoksun kılmamak.
Din
Yaratılmış olan her şeyin bir hakkı vardır. Nefsin hakkı, ona "kul" olma halini yaşatmaktır. Nefsin hakkı kul olmanın gereklerini yerine getirmektir, bunu yerine getirmekten onu yoksun kılmak nefse zulümdür.
Din
Zulüm bir "şey" e ve birine hakkı olan şeyi vermemek diye tanımlanabilir.
Din