Kendi sınırı içinde durmak, Allah'ın verdiği hale razı olmaktır. Yaratılmışlığın doğal hali budur. Sınırı zorlamaksa, kendi zatına ait hilkati değiştiemeye, bozmaya gitmek olur.
Zalimin (zulüm işleyenin) de bir hakkı vardır. Onun hakkı da ateştir. Zalimi ateşten yoksun kılmak zulümdür. Peki, ateşin hakkı nedir? Ateşin hakkı da onu zalimden yoksun kılmamak.
Yaratılmış olan her şeyin bir hakkı vardır. Nefsin hakkı, ona "kul" olma halini yaşatmaktır. Nefsin hakkı kul olmanın gereklerini yerine getirmektir, bunu yerine getirmekten onu yoksun kılmak nefse zulümdür.