Gelecek dünya karınca yuvalarına, arı kovanlarına çok benzeyecek. Benlik öldürülüncek, hayal gücü kaldırılacak, fert azarlanıp küçültülecek, özgürlük ve girişim yıkılacak. İnsanlık ancak bu acı fiyatı ödeyerek var olmakta devam edebilecek.
İnsan yetişkin yaşa gelince bozuluyor, kavgacı ve şehvetli gençlik çağından ihtiras ve kötülükler çağı olgunluğa kadar böyle kalıyor, sonra düşme başlıyor. İnsan ancak ömrünün başında ve sonunda temizdir, en uzun çağı olan ortasında, kirlenir, çürür.