İnsanı azaltan her şeye kızıyorum;onu daha az güvenli,daha az bilge,daha az çevik yapmaya çalışan her şeye kızıyorum.Çünkü bilgeliğe her zaman,ağırlığın,sakınganlığın eşlik etmesine aklım yatmıyor.Bilgeliğin çoğu zaman yaşlı adamdan çok,çocukta bulunduğuna inanmam da bundan!
Yeryüzünde öyle geniş,öyle sonsuz yoksunluklar, umutsuzluklar,öyle sıkıntılar,öyle korkunç şeyler var ki,mutlu kişi mutluluğundan utanmadan düşünemez bunları.Gene de mutlu olmasını bilmeyen kişi,başkasının mutluluğu için hiçbir şey yapamaz.