İnsanın hayatı boyunca neden hep acılarla içiçe olduğunu sorguluyordu.
"Aklı olanlar, ekmek peşinde koşturulurken aklından oluyor.Aklı olmayanlarsa zaten kafalarını onun bunun söyledikleriyle dolduruyor.Her iki durumda da acı çekiliyordu işte..."
"Beyler ölümden korkmak, öyle olmadığı hâlde kendini bilge sanmak ve bilmediği şeyleri bilir görünmek gibidir."
(Sokratesin benzetimi doğru yerde kullanılırsa yerinde düşüncesi.)