Sabahın aydınlığını var eden, geceyi dinlenme vakti yapan; güneşi ve ayı hesap vasıtası yapan Allah'ım! Bana her türlü borçlarımı ödemeyi ihsan eyle, benden fakirliği gider. Kulağımı, gözümü ve kuvvetimi Senin yolunda kullanmayı nasip eyle!🤲🏻
"Dünyanın bütün nimetleri elinde bile olsa, onları tutabilecek bir ruh gerekir. Çünkü bizi mutlu eden; bir şeyin sahibi olmak değil, tadına varabilmektir... "
~ Michel de Montaigne ~
"Canının ne kadar yanacağı aslında biraz da senin elinde. Çatlamalar ve kırılmalar hayatın en önemli dinamikleridir. Burada önemli olan kırılmanın nasıl yaşandığıdır. Yumurtayı düşün... Eğer yumurta içeriden kırılırsa hayat başlar. Yok, eğer yumurta dışarıdan kırılırsa işte o zaman bir hayat son bulur. Yani içten başlamayan dönüşümler ölümcüldür. Şu an hayatın bir kabuk ve elinde duruyor. Karar senin... Bir kırılma olacak ve bu kırılmanın nereden olacağı tümüyle senin elinde... "
" Havada kuşun kanadıyla uçtuğunu görüp de ondan uçuş kanunlarını ve o kanunları yazan Allah' ın kudretini anlamaya çalışanlar içindir ki, kuşların uçması bir ayet olur. Bütün bu hayvanların böyle birer ayet olduğunu anlamayanlara ne kadar ayet indirilse boştur. "🕊️🌱
- Elmalılı tefsiri, 3.cilt -
İnsan üzüldüğünde, korktuğunda ellerini ayaklarını karnına çekip kıvrılıyor. İşte buna "Cenin Pozisyonu" deniliyor. Anne karnında bebeğin duruşu bu... Kötü hissettiğimizde bilinçdışı yine o cenin gibi kıvrılıyoruz. Anne karnı bizim güvenli alanımız olduğu için oraya dönüş hareketi yapıyoruz. Secdedeyken de ellerimizi, ayaklarımızı toplayıp kıvrılıyoruz da bir nevi cenin pozisyonuna geçiyoruz. Aslında her secdede asıl güvenli alanımız olan Rabbimizin huzurunda bebekleşiyoruz. Ne güzel değil mi? Belki de secde de iyileşmemizin nedenlerinden biri de budur. Kim bilir? Ömrümüz olsun da namaz kılmak için şahane sebepler bulalım kendimize. Namazı Allah'tan isteyelim ve namazda Allah'ı isteyelim inşaAllah 🥀🕊️
~ Hatice Kübra Tongar ~