Günlerden sonra bir gün,
Şayet sesimi farkedemezsen
Rüzgarların, nehirlerin, kuşların sesinden,
Bil ki ölmüşüm.
Fakat yine üzülme, müsterih ol;
Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini.
Ve neden sonra
Tekrar duyduğun gün sesimi gök kubbede,
Hatırla ki mahşer günüdür,
Ortalığa düşmüşüm seni arıyorum. Cahit Sıtkı Tarancı
Kaldırımda çiçek olsam açar mıydım diye düşündüm. Siz olsanız açar mıydınız? Birinin sizi görüp, eğilip koklama ihtimaliniz mi daha fazla, üzerinize basılıp çiğnenme ihtimaliniz mi? Yoksa koparılıp bir sevgilinin günlüğünde kurutulma ihtimaliniz mi?