Yeryüzü sistematik bir biçimde yağmalanıyor ve biz yeryüzü için her türlü duyarlılığımızı kaybetmiş durumdayız. İnsan olarak bizim yeniden yeryüzü karşısında,onun güzelliği, yabancılığı ,eşsizliği karşısında şaşırmayı öğrenmemiz gerekiyor...
Gezegensel bir bilinç zorunluluktur.
Dünyanın dijitalleşmesi, toptan bir insanileştirme ve özneleştirmeyle birlikte, yeryüzünün tamamen ortadan kaybolmasına yol açıyor. Onu kendi ağ derimizle kaplıyoruz. Bu nedenle de başkalarına karşı körleşiyoruz.
Nietzsche şöyle yazar: "Huzur eksikliğinden dolayı uygarlığımız yeni bir barbarlığa doğru gidiyor. Aktif, yani huzursuz insanlar hiçbir çağda bu kadar revaçta değildi. Dolayısıyla, tefekkür unsurunu büyük ölçüde güçlendirmek için insanlığın karakterinde zorunlu değişiklikleri yapmak gerekiyor."