İnsan kendini açması yeterliydi, insandan insana canlı bir akış başlıyordu hemen, yükseklerden derinlere iniyor, derinlerden tekrar sonsuzluga yükseliyordu.
Livaneli'nin ilk göz ağrı olan bu kitap tam olarak 29 yılda tamamlanmış. İlk başlarda sıkıcı gibi gelsede merak edici unsurlar sizi kitabın içine çekiyor. Karakterler üzerindeki psikolojik tahliller çok başarılıydı. Beni her anlamıyla etkileyen bir kitap oldu. Yaşar Kemal ise bu kitap hakkında şöyle demiş; "Öldürmek mi bağışlamak mı ikilemini en iyi veren roman." Gerçekten de öyle.
Herkesin bu muhteşem eseri okumasını tavsiye ediyorum.
~ İyi okumalar