İnsanın kendi yaşantılarından anlam çıkarabilmeyi öğrenmesi tartışmasız çok önemli. Ne var ki çoğu insan kendi deneyimlerinden öğrenmiyor her zaman. Yaşam sorunlarıyla başa çıkmakta aynı stratejileri kullanan ve ardından farklı sonuçlar almayı bekleyen pek çok insanla karşılaştım yaşamımda. Farklı sonuç alamadıklarında bile stratejilerini değiştirmek yerine mevcut stratejilerinin dozunu artıran insanlara ... Bu nedenle insanın kendi acılarından ve deneyimlerinden öğrenip anlam çıkarabilmesini ve öğrendiklerini işlevsel biçimde kullanabilmesini bir erdem olarak görüyorum.
Gerçekliğini kabul etmediğimiz bir ön yargının aklımıza getirilmesi bile bizi tuzağa düşürmeye yeter. Çünkü hemen o ön yargıyla rezonansa geçer ve onun bize hükmetmesine izin veririz.