"Ancak bu garip, hoş olmayan his de neyin nesi? Yahut parlak, savruk bir çığlık gibi rahatsızlık veren şey, doğayı harfi harfine tasvir etmek mi? Eğer bir nesneyi duyarsızca, içinde saklanan gizli düşüncelerin ışığıyla aydınlatmadan ve ona sempati duymadan ele alırsanız; ortada yalnızca o nesnenin iğrenç gerçekliği kalıyor. Bu tıpkı, bir insanın gerçek güzelliğini görmek için neşterle karnını yarıp iç organlarını dışarı çıkarmak gibidir. Göreceğiniz tek şey, bir insanın iğrenç kalıntıları olacaktır."