Heathcliff

Heathcliff
.. düşüncelerimin ve sözcüklerimin etrafına çit çekmek istiyorum ki, bahçeme domuzlar ve bağnazlar giremesin! instagram.com/bertay27
Güçlü ve zayıf yanlarımızın nerede olduğunu araştırınca her şekil­ de yarar sağlamaya çalışmak için göze çarpan doğal yete­neklerimizi geliştireceğiz, kullanacağız ve hep uygun ve geçerli oldukları yere yöneleceğiz fakat doğamız gereği yeteneğimizin az olduğu şeyler için çaba harcamaktan bütünüyle ve kendimizi zapt ederek sakınacağız; bece­remediğimiz şeyi denemekten kaçınacağız. Sadece bu noktaya ulaşan kişi her zaman tam bir dirayetle tama­men kendisi olur ve kendinden ne bekleyebileceğini bil­diği için asla hayal kırıklığına uğramaz. Bunun sonucu olarak sık sık güçlü yanlarını hissetmenin sevincini yaşar ve zayıf yanlarının hatırlatılmasının acısını nadiren de­neyimler -sonuncusu belki de en büyük ruhsal acıya sebebiyet veren onur kırıcı bir durumdur. Bu nedenle insan, talihsizliğinin kendi beceriksizliğiyle apaçık yüz­leşmeye çok daha iyi katlanabilir.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
..dünyaya mutluluk ve zevk beklentisiyle dolu olarak adım atarız ve kader bizi hoyrat bir şekilde yakalayıp hiçbir şeyin bizim olmadığını, her şeyin ona ait olduğunu gösterene kadar bunu gerçekleştirmeye yönelik o aptal­ca umudu koruruz
Önünde ne çok kimsenin olduğunu görürsen, ne çok kimsenin de arkanda olduğunu düşün.
Başkasının mutlu olması seni rahatsız ediyorsa asla mutlu olamazsın
Aklı başında kişi hoş olanın değil, acı vermeyenin peşindedir."