Kendi halkından çok kendi ceplerini düşünen idarecilerden nasıl bir sevgi ve adalet anlayışı bekleyebiliriz ki? Kendini halkından üstün gören, kendi cahilliklerinden bir haber yöneticiler, ülkelerini ve toplumlarını felakete sürüklemekten başka bir işe yaramayacaklardır.
Her insan kendi çevresindeki beş insanın toplamıdır .İnsanı ne yazık ki içinde bulunduğu çevre şekillendirmektedir. Her ne kadar o insanlardan uzak durmaya çalışılsada ister istemez bazı hususlarda insanı olumsuz olarak etkilemektedirler.
Günümüz insanını alıkoyan en büyük tedirginlik ise hiç kuşkusuz gelecek kaygısıdır ,unutulmamalı ki içinde yaşadığımız çağ insanın ruhsal olarak çöküşe geçtiği bir çağıdır.