“Kadınların kara yazgıları, evlenirken, coşkuyla kutlanılan kına gecelerinde yazılır. Kurban edilecek 3 şeye kına yakılır. Birincisi, Kurban bayramında Allah’a kurban edilecek hayvana; ikincisi, vatana kurban olacak, askere gidecek gence; üçüncüsü, evleneceği erkeğe kurban edilen kıza.”
“Cumhuriyetimizin eğitimli erkekler kadar eğitimli kadınlara da ihtiyacı vardı; yüksek tahsilli kadınların sayısı arttıkça daha fazla kız çocuğu okumaya özenir diye umut ediyordum.”
Ben birinci oldum. Ama evinin tabanı toprak olduktan sonra birinci olmak neye yarar. Kim inanır çamurdan zeka fışkırabileceğine. Hiç kimse. Bir tek ben.