Güzeşte

Güzeşte
@BetlKevsr
Ben sizin en eski düşünüzüm. Bir daha göremeyeceğiniz düşünüz.Zahrad. .
Ben bir Kâtip. Korktuklarınızın. Haksızlıklarınızın yazarı. Ahh o uykunuz, o derin uykunuz.. Ahh küf kokulu korkularınız sizin. Rutubetli sevgileriniz. Siz ahh sadece ayaklarının taşıdığı bedenler. . m.youtube.com/watch?v=sVUYboC...
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Bugün sizinle paylaşmak istediğim şey, Ulusoy'dan Hz.İbrahim kıssasına bir bakış.. Bakalım kimler okuyacak? 🤗 .Tek ihtimalli daracık bir dünyası olan Nemrud'u tanıyoruz.. Ateşin yakıcılığından emin dar dünyalı Nemrud, büyük bir ateş yaktırırdı.. Öyle büyük bir ateş ki bu, gökte uçan kuşları dahi içine çekti. Hz.İbrahim mancınıkta, içine atılacağı bu ateşi izlerken, dudaklarından " حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نعم الوكيل "döküldü.. Burası önemli işte.. İbrahim kendinden vazgeçip, kendi kabullerini bir yana bırakıp kendisini tamamıyla Yaratıcısına teslim etti bu ifadeyle.. "Allah bana yeter. O varsa, her şey var. O ne güzel vekildir." dedi. Tek ihtimalli bir dünyası olmadığından, 'ateşin söndürülmesi' gibi bir çözüm yerine Senin vereceğin her şeye razıyım dedi. Ne yaparsan yap, benim için en iyi ve güzeldir. Sen mutlak ilminle ve kudretinle bana nasıl yardım etmeyi dinliyorsan, öyle yardım et demekti bu.. Çünkü onun Rabbi sonsuz çözümler sahibiydi. Çok ihtimalli dünyasında Rabbine sığındı Hz.İbrahim.. Ateş yedi gün yandı.. Cayır cayır yanan ateşin rağmına, İbrahim Aleyhisselam'ın gönlü serin ve selametli oldu. Sonsuz çözümlerin Rabbi'nin emrine itaatle yakıcı olan ateş bu defa yine onun emriyle yakmadı.. Tüm çözümlerden vazgeçip onun çözümlerine müracaat eden Hz.İbrahim kıssasında Şartlar değişmedi, Nemrud vardı, Nemrud zalimdi, ateş vardı , Hz.İbrahim ateşteydi, fakat ateş yakmıyordu.. Şartlar değişmiyor diye kinlenirsek, şartların etkisinde kalmaya devam ederiz değil mi?.. Nemrud'un değişmesini dahi istememiş baksanıza.. Nemrud bu.. Nemrudluğun gereğini yapacaktı elbet.. Belki şartlar hep aynı dostlarım, belki hiçbir şey değişmiyor, ama gönülden bir duayla, gitmese de musibet yakmayabiliyor.. Rabbim dertlerimizi hafifletsin.. Şefkatle mukabele kabiliyetimizi arttırsın..
10/10
·256 syf.··
Beğendi
·
2021 5. kitabı
·
1091 günde okudu
·
Okunma: 25 Temmuz 2021 01:47
Bugüne kadar okuduğum birçok kitapta diğer okurlar gibi "kendimi bulduğum" anlar oldu.. Ama bu kitap baştan aşağıya hislerimi yazmış.. Lisede yazdığım yazıları, üniversitede hissettiklerimi ve şuan içimdekileri aynı anda bulduğum, kalemimden dökülen birçok şeyin aslında bir başkasının da kaleminden dökülebileceğine dair tarihleri buldum.. "Başkalarının sözcükleriyle konuşur ama başkalarının söylediklerini söylemez." belki de tam şuanı ifade ediyor.. Naz, incelik, yaşama sevinci, hak, adalet, üniforma, sessizlik ve daha birçok kavram.. Şükrü Erbaş, bazen ne hissediyorum biliyor musun?.." O şiir sanki 'ben'im.. " bak yine senin cümlen..
İnsanın Acısını İnsan AlırŞükrü Erbaş · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201814bin okunma
O şiir 'ben'im çünkü. Sözcükler söyleyene ve söylenişe göre öyle değişir ki.. Öyle olmasaydı dünya ne kadar dar ve düz olurdu değil mi?
Sayfa 35 - Kırmızıkedi·Kitabı okudu