Betül korkmaz

Betül korkmaz
@Betulkorkmazzz
Umut belki de gelecek sayfadadır. Kapama kitabı.
Puan vermedi·126 syf.··
2021 17. kitabı
kitabı bitirir bitirmez filmini izledim ve SOL TARAFIMDA FARKLI BİR SIZI hissediyorum.Hiç beklemedğim şekilde sonlanan kitaplar benim dengemi hep alt üst etmiştir zaten.kitabın konusunu soracak olursanız küçük insanların küçük hayalleri cümlesi ile özetleyebilirim.dostluğun anlaşmak değil anlaşamasanda anlaşmak olduğunu derinden hissedeceğinizi düşünerek canı gönülden tavsiye ediyorum.
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·280 syf.··
2020 43. kitabı
“Akıl hastaneleri” deyince kafanızda canlanan ilk görüntüde ne hissettiniz? Korktunuz mu?yoksa üzüldünüz mü?yada içten içte delilerin kaldığı yer işte nasıl bir soru mu dediniz?Bilakis soruyu değiştirelim siz hiç psikoljik roman okuyup kendinizi sorguladınız mı? joanne greenberg’in bir dönem akıl hastanesinde kaldığı yıllardan yola çıkarak yazmış olduğu sana gül bahçesi vadetmedim adlı kitapla tanışmama vesile olan bu serüveni bana hediye eden canım arkadaşım Tuğçeyee arz-ı şükranlarımı sunarak söze girmek isterim . Bu kitabı okuduktan sonra şunu anladım: “Herkesin içinde bir delilik gizli ve bunu dışarıya çıkarmamak için normalmiş gibi davranıyoruz”. 16 yaşında olan Deborah Blau intihar teşebbüsünden sonra akıl hastanesine düşmesine neden olur.Deborah yahudi göçmen bir ailenin kızı varlıklı bir dedenin torunudur.şizofreni tanısı koyulan blau dünyadan kaçış olarak gördüğü bir savunma mekanizması olan yr krallığı adını verdiği bir hayal alemi vardır .zihninde yarattığı bu dünya onun koruyucusu ve güzellik kavramlarını taşırken zamanla korku ve acı kaynağına dönüşmüştür.kitabı okurken kurduğu dünya her ne kadar ona zarar versede hayal gücüne hayran kaldığımı söylemeden geçemeyeceğim .tanrılar ve tanrıların görevleri yaşadığı dramlardan yola çıkarak oluşturduğu bu dünyaya ait bir de dili var .örneğin imorh yani bizim dilimizde ölüm demek . çok etkileyeci demi. Deborah hastalığının bulaşıcı olduğunu ve herkesi zehirlediğini düşünmektedir. Ama Carla bunun öyle olmadığını ona o kadar güzel gösteriyor ki bazen hiç ummadığınız bir insan hayatınıza dokunabiliyor. Işte yaşam böyle birşey kimin sizi iyileştireceğinizi bilemezsiniz.özellikle yağmurda birlikte yürüdükleri kısımda heyecandan kalbim sanki ağzımdaydı.her an birşey olacakta bu büyü bozulacak gibi korka korka
Sana Gül Bahçesi VadetmedimJoanne Greenberg · Metis Yayınları · 199219,3bin okunma
Puan vermedi·390 syf.··
2020 41. kitabı
spoiler/// Osmanlı imparatorluğunun son günleri. Maliye nazırı Ahmet Reşat ve ailesinin hikayesini anlatan kitap buruk ve bir o kadar heyecan vericiydi. Ahmet Reşat Beyin sultan Vahdettin'e olan riayetini takdir ettiğim gibi yaptığı her yanlışı görmezden gelmesi bana bağnazlık gibi geldi. ama geçte olsa imzalanan ahitten sonra sultanı sorgulamaya başlaması ve yeğeni Kemal vasıtasıyla millicilere yardım etmesi ve muteber kişiliğini kullanması beni gururlandırdı. Kitabın sonuna geldiğimde gözümden akan iki damla yaşa engel olamadım. Çünkü ülkesinden çok sevdiği İstanbulundan tıpkı sultan gibi kaçmasa zelil bir insan olarak yaşamak zorunda kalırdı. Belki kendi için değil çok sevdiği ailesi içindi. Kemal'in dayısını babası olarak bilmesi ama onun görüşlerine katılmaması Sarıkamış'ta verdiği mücadele ve bu mücadelenin onda bıraktığı izler .palandökende bir kar tanesi olarak uçup giden bembeyaz ölümler .adeta koşuyorlarmış gencecik canlar beyaz gelinin kollarına .işte kemal beyaz geline direnenlerden ve sağ kalmayı başarabilendi.ama 2 parmağından olmuştu hem de ince hastalığa yakalanmıştı. Şimdi sorarım kendime bu emri veren komutan geceleri rahat uyayabilmiştir?çünkü ben okurken üşüdüm okuduğum ortamın sıcaklığından utandım. Kemal mehparenin kocası halimin babası senin vatan uğruna yaptıkların için ..devamını getiremiyorum cümlemin. kelimler düğüm oluyor boğazımda .düşündükçe dimağımdaki zonklamaya engel olamıyorum. bir kitap karakteri üzerinden buradan tüm isimsiz kahramanlara teşekkür ediyorum. Ruhunuz şad olsun .siz olmasaydınız biz olmazdık. aslında yazılacak çok şey var ama bu benim ilk kitap incelemem. Başka kitaplarda buluşmak dileğiyle
VedaAyşe Kulin · Everest Yayınları · 202316,8bin okunma