Mehmet Akif Ersoy, Bursa'nın işgali dolayısıyla "Bülbül" adlı şiiri yazmıştır. Dipnotta belirttiği gibi Bursa'dan gelen elim hadiseler üzerine bu şiiri yazdığını dile getiriyor. Şiirinden anlaşıldığı üzere bu saygısızlık sadece Osman Gazi'ye değil Orhan Gazi'ye de yapılmış. Şiir başlı başına dokunaklı. Üstad ne kadar da üzülmüş.
"Benim hakkım, sus ey bülbül, senin hakkın değil matem."