Yarım asır Allah'sız-yani haliyle boş- yaşadıktan sonra Allah'ı nasıl bulduğunu anlatır bu eserinde Tolstoy . eskiden içinde tuttuklarını itiraf eder, hatta itiraf etmez, adeta haykırır. tek gerçek mutluluğun Allah'ı bulmak olduğunu anlatır. Allah olmadan yaşanan hayatın ne denli anlamsız, Allah'lı hayatın ise ne denli anlamlı olduğunu keşfeder. o nedenle tüm anarşistliğine rağmen Allahsiz anarşist ve komünistler kendisini sevmezler. bu da ateistlerin genelinin kaypaklığını tekrar gözler önüne serer.
Tavsiye ederim. Kitapla kalın..