Gülşah'

Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Gülşah'

, bir kitap okudu
Puan vermedi·53 syf.·
6 günde okudu
·
Okunma: 13 Mayıs 2023 00:00
·
2023 9. kitabı
KafkaOkur Dergisi
9.3/10 · 237 okunma

Gülşah'

, bir kitap okudu
10/10
·47 syf.·
7 günde okudu
·
Okunma: 16 Nisan 2023 00:00
·
2023 8. kitabı
KafkaOkur Dergisi
8.7/10 · 414 okunma

Gülşah'

, bir kitap okudu
1/10
·168 syf.··
7 günde okudu
·
2023 7. kitabı
Ernest Hemingway
8/10 · 761 okunma
Gerekli miydi?
1/10
·168 syf.··
2023 7. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 31 Mart 2023 22:40
Öncelikle, Hemingway'in daha önce hiçbir eserini okumadığımı söylemek istiyorum. Kütüphanede bu kitabı görünce, adı duyulmuş bir yazarın yazma üzerine düşüncelerini okumak istedim. Kitap, oradan buradan alınma paragraflardan oluşuyor. Yazar, röportajda ya da arkadaşlarına mektuplarında değinmiş bu konuya. Yazma üzerine konuşmaktan, o an ya da öncesinde yazdığı kitaplardan bahsetmekten hoşlanmıyor. Bu yüzden kitap ilerledikçe "Bu kitap nasıl basıldı?" diye düşünmekten alamadım kendimi. Daha sonrasında yazarın ağzından duyduğum şu sözler de iyice dumura uğrattı beni: "Dileğim, yazdığım mektupların hiçbirinin yayımlanmamasıdır. Ve bu vesileyle, mektuplarımı yayımlamamanızı ve başkalarının yayımlamasına da onay vermemenizi rica ve talep ediyorum. Vasiyet hükümlerini yerine getirecek olanlara..." Bu satırlar bir arkadaşına(?) yazdığı mektuplardan alınmış. Selected Letters adlı bir kitaba atıf yapılıyor ve bu kitap da yazarın ölümünden sonra evinde bulunan mektuplarının derlenip basılmış haliymiş........... Yazar, bir insan olarak özel hayatına saygı duyulması gerektiğini, onun anlatmadığı bir şeyi başkasının (eleştirmenlerin vs) anlatmaması gerektiğini, bunun tersinin ahlaka uygun düşmediğini söylüyor. Bu görüşlerini de direkt elimdeki bu kitaptan öğreniyorum! Yazarın bu satırlarını basarken hiç mi utanmadılar anlamıyorum, çok büyük saygısızlık... Yazar direkt olarak yazma üzerine düşüncelerinden bahsediyor denemez, üstü kapalı bir şekilde söylenen sözler var kitapta ve kendi yazma düzeni dışında hiçbir bilgi vermiyor diyebilirim. Bana göre gereksiz ve saygısızca düzenlenmiş bir kitap. Hemingway'in henüz yazarken yayınlanmış kitaplarını okumanızı tavsiye ediyorum.
Yazma ÜzerineErnest Hemingway · Bilgi Yayınevi · 2019761 okunma