Cafer-i Sadık buyurur ki: "Beş kimsenin arkadaşlığından kaçınmalıdır":
1- Yalancıdır ki, yalan söyler, seni aldatır.
2- Ahmak olan kimsedir ki, sana iyilik etmek isterken bilmeden kötülük eder.
3- Cimri olan kimsedir ki, en mühim akitte senden ayrılır.
4- Korkaktır ki, ona ihtiyacın düştüğü zaman kaçar
5. Fasık olan kimsedir ki, seni bir lokmaya, hatta bir lokmadan aşağı olan şeye de satar.
Bil ki, herkesi dost edinmek caiz değildir. Çünkü üç huyu bulunan kimseler sevilir ve onlarla arkadaşlık yapılır.
1- Akıllı olmalıdır. Çünkü ahmak olan kimse ile arkadaşlık yapmaktan asla fayda gelmez, nefret ve soğuklukla sonuçlanır. Çünkü sana iyilik yapmak isterken bazan öyle yapar ki, ondan sana büyük zarar gelir. Oysa o zarardan habersizdir. Nitekim "ahmaktan uzak olmak ibadettir, ona bakmak da günahtır" demişler. Ahmak; işlerin hakikatini bilmeyen, anlattığın zaman da anlamayan kimsedir.
2- Güzel ahlâklı olmalıdır. Çünkü kötü ahlâklıdan selâmette kalmak mümkün olmaz. Onun huyu harekete geçince, aradaki hakları unutur ve senin hatırını kırmaktan perva çekmez.
3- Salih olmalıdır. Çünkü günahlarda ısrar eden Allah'tan korkmaz. Allah'tan korkmayana güvenmek de caiz değildir