Birkitapeli

10/10
·121 syf.·
Beğendi
·
2023 16. kitabı
İSİMSİZ KADINLAR || SİRYA-MELEK KAYA "Bazı hikâyelerin isme ihtiyacı yoktur." Herkese selam, İsimsiz Kadınlar adlı öykü kitabının incelemesiyle geldim. Editörlüğünü yaptığım kitabı az önce bitirmiş bulunmaktayım. İkinci basım için birlikte titizlikle çalıştığımız canım yazar Sirya öncelikle  isimsiz kadınlara isim olma konusunda ve farkındalık adına attığın adımın benim için kıymetli  ve gurur verici olduğunu bilmeni isterim. Yedi farklı kadının bilinenin aksine isimsiz olmaları ve bir isme dahi layık görülmeyecek bir hayat sürmeleri oldukça hüzün verici. Editlerken dişimi sıktığım, 'Ah be bu da mı geldi başına!' dediğim bir çok satır okudum. Her karakter gözümde devleşip kendi hayatlarının kahramanı oldu. Okurken verdiğim kayıplara üzülürken davasının sonuna kadar giden ve vazgeçmeyen direnişlere kalpten alkış tuttum. Arya, Serçe ve anneanne kalbimde yara olarak kalacak. Dosyayı sana teslim etikten sonra yazdığım tüm kelimelerimin hece hece arkasındayım. İyi ki yazdın ve iyi ki ben de dokunabildim satırlarına. İçeriğinden de kısaca bahsedeyim. Yedi isimsiz kadın ve yedi zor hayat. Hor görülen, istismara uğrayan, şiddete maruz kalan, çocuk gelin ve beraberinde anne olan, seçmek zorunda kaldığı hayatı yaşayıp yine de direnen, belki de okuyana göre pes eden kahramanlar okudum. Yazar her şeyden önce toplumumuzda bu gibi hayatların var olduğunu ve görmezden gelinmemesi gerektiğine değiniyor. Hüzünleneceğiniz belki de kızacağınuz satırlar okuyacaksınız, ama eminim ki yazarın da dediği gibi empati yaptığınız da hak vereceksiniz. Muhakkak okunmasını ve farkındalık adına sesinin duyulmasını istediğim bu kitabı tavsiye ediyorum. "Şimdi neden isimsiz kadınları bu kadar savunduğumu anladınız mı?" Siz de okuduğunuzda anlayacaksınız.!
İsimsiz KadınlarSirya · Flora Kitap · 2022259 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
"Hayat, beş harften oluşan ama sonsuz acı barındıran bir kavramdır."
"Bin asır geçse de bin devran dönse de değişmeyecek bu dünya. Adalet hep yarım, bazı kalpler hep kırık kalacak."
"Hayal edebiliyorsan mutlaka bir yolu vardır."
"Vicdanın müsaade ettiği kadar insan kalabiliyordun, çünkü iyi bir insan olabilmenin temelinde vicdanlı biri olmak yatıyordu."