Kitap eşitlik vaadedilen bir rejimin nasılda otoriter bir rejime dönüştügünü etkileyici şekilde işliyor ayrıca kominizm ve benzeri yönetim biçimlerinin karanlık yüzüne ışık tutuyor. Kitapta neredeyse tüm insan tiplemelerine sahiplik ediyor. Georgo Orwell'un bu eseri sadece siyasi bir eleştiri değil ayriyeten bir insan eleştirisidir insanların her zaman bencil olduğunu da eleştiriyor. Kitabı okumadan önce rus devrimini araştırmalta fayda var.