Bloom

Hiç bir zaman tam bir mutluluk yaşayamayan Jude....
Puan vermedi·824 syf.··
2024 2. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 25 Şubat 2024 18:20
Kitabı okuyacaklara uyarı ️ Bana göre bu kitap +18 değil +21 olmalı. Kitapda cinsel istismar, fiziksel istismar, pedofili, olumsuz örnek oluşturabilecek davranışlar ve lgbt içermektedir. Hassas olan kişilerin bu kitabı okumasını tavsiye etmem. Yorumum spoiler içermektedir. Kitap 824 sayfa baya kalın. Bu kadar kalın olmasının sebebi ana karakterin ve arkadaşlarının bütün hayatını bu 824 sayfaya sığdırılması. Esas karakterimiz Jude, üniversiteden arkadaşları Willem, Malcolm, JB ve hukuk öğretmeni Harold Stain. Kitap en çok Jude'n dilinden yazılmış ama saydığım diğer karakterlerin de dilinden anlatıldığı kısımlar da var. Her karakter kendini anlatıyor kitapda. Harold'u her okuduğumda kim olduğunu anlayamamak da ayrı garip oldu. Baya okuduktan sonra hangi karakter olduğunu anlamıştım. Jude ve Willem hiç beklemediğim bir ilişki yaşadı. Kitabin o kısımlarını okurken çok şaşırdım. Kitap da lgbt durumu bana göre fazla olağan, fazla basit, sanki böyle de olmalıymış gibiydi bilemiyorum. LGBT hoşlandığım bir şey değil (karşı olduğum birşey) ama Jude'un hikayesi ilgi çekici olduğu için kitabı okumaya devam edib hatta son kısımlarını saatlerin nasıl geçtiğinin farkında olmayarak okudum. Keşke Willem ve Jude sadece arkadaş olarak kalsaydı. LGBT durumunu kitapda bu kadar normalleşdirilmesi bana göre güzel değildi. Okurken hep düşündüm Jude bir kadınla olsa nasıl olurdu. Jude'n Caleb ile ilişkisi de benim için bildiği cehennemi bilmediği cennete tercih etmek gibiydi. Psikologların söylediği bildiği ilişki türü bu olduğu için dönüp dolaşıp yine aynı tip insanları seçiyorsun demesi gibiydi, o kısımları okuduğumda hep bu aklımda oldu. Jude çok acımasız bir hayat yaşadı. Yaşadığı istismar korkunçtu sekiz-dokuz yaşından on beş yaşına kadar istirmara uğradı. En sonunda da onu istirmar
Kitap Yorumu
Değersiz Bir HayatHanya Yanagihara · Doğan Kitap · 20245,6bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·226 syf.··
2022 13. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 24 Ekim 2022 00:00
Bu kitabın bana kattığı en önemli şeylerden biri "kendi sevgi dilimi" öğrenmem oldu. İnsanlara neden böyle davranıyorum ya da yaptıkları bazı şeylere diğer insanlarla kıyaslandığında bana neden daha fazla acı veriyor artık onu anladım. Genel olarak bazı sorularıma cevap buldum. Bu kitap bir uygulama kitabıdır. Eğer bu kitabı ilişkinizdeki sorunları anlamak ve çözmek için okuyorsanız buradaki yazılanları da uygulamaya açık olmanız gerekir. Kitap çok sade ve akıcı bir dille yazılmış. İlişkiler anlamında okuyan çoğu kişi mutlaka kitabın bir yerinde kendini bulacaktır. Kitap çok güzel ama kültür farkı belli oluyor sanki. Sanki bu kitap gelenekçi bir aileye yada orta yaşlı aileye uymaz gibi geliyor emin değilim. Birde tabii sonuçta kitap sevginin 5 dili diyor bu kitap sadece zamanında seven yada sevmeye gönüllü olan çiftler için faydalı olur diye düşünüyorum. Evlilikleri bir genelleyince sevgisiz bir çok evlilikte var. Şimdi de kitabın güzel ve faydalı kısmına geçelim. Kitap da ilk önce bir sorun gösteriliyor sonra o sorunu nasıl çözebileceğiniz anlatılıyor ve sonra da sonuç söyleniyor. Aslında her çözüm gayet basit zor değil ve kısa şekilde anlatılmış. Genel kitap bana göre az ve öz. Bu çok fazla kitap okumayanlar için iyi aslında. İlişkisini kurtarmak isteyen her kişi psikoloğa gidemiyor sonuçta. Ya taraflardan biri yanaşmıyor ya da maddiyat izin vermiyor. Ama bana göre kitabda eksik olan birşey var. O da süreç. Mesela birine tavsiye veriyor, şunu yap diyor 1 ay, 6 ay, 2 hafta gibi sonra sonucu açıklıyor. Başta yazdığım gibi sorun - çözüm - sonuç şeklinde ilerliyor kitabda süreç kısmından çok bahsedilmemiş. Sonuçta iki kişinin arası bir günde bozulmadığı gibi bir günde de düzelemez. Bununla ilgili bir film önermek istiyorum. Kitabı okurken hep o filmi düşündüm. Filmin
Kitap Yorumu
Beş Sevgi DiliGary Chapman · Koridor Yayıncılık · 201212,5bin okunma
Uzaqdan Gələn Yağış
Puan vermedi·224 syf.··
2022 7. kitabı
·
76 günde okudu
·
Okunma: 30 Temmuz 2022 00:00
Şərhimdə kitab ilə əlaqədar bir çox spoiler var. Zəhmət olmasa bunu diqqətə alıb şərhimi oxuyun. Bu mənim 1000k'dakı ilk kitab şərhimdi. Bir çox sevgi haqda filmə baxıb kitab oxumuşam amma bir kitabda bu qədər sevgiliyə ilk dəfə rast gəlirəm. Əsas qəhrəmanlar İsmayıl və Ayla, müəllimə Rəhilə xanım və onun keçmiş sevgilisi Anar, Sənubər xanımın hekayəsi, Elnur müəllimin bacısı Şəhlanın sevgi hekayəsi və sonda avtobusdakı şagird cütlüklər ilə kitab yazan Murad Nur bəy. Şagird cütlüklərin adları ağlımda qalmadığı üçün qeyd etmirəm. Bir sözlə çox idi. Və kitabdakı tək mövzu da "eşq"idi. Bütün kitab bunun üstünə qurulmuşdu. Normalda sevgi ilə bərabər arxa fonda fərqli bir hekayədə olur amma bu kitabda bu yox idi. Mənim üçün bu kitab bir tərəfdən çox öyrədici oldu. Bir çox Azərbaycan dilində söz öyrəndim normal həyatda danışıq dilimizdə istifadə etmədiyimiz ilk dəfə eşitdiyim bir çox söz var idi. Sevgi mövzusuna gələrsək. Bu hissəsi hiss olaraq mənə çox da keçmədi. Bunun səbəbi bəlkədə çox obrazın olması ola bilər ya da heç aşiq olmadığım üçün kitabdakı obrazlar ilə tam empatiya qurub onları anlaya bilmədim üçün də ola bilər. Çünkü gerçəklik ilə tam əlaqə saxlaya bilmədim. Yəni bir çox insan eşq olmadan ailə həyatı qurur, qarşılıqlı anlayış, sevgi olandan sonra bir çox şeyin həll yolu tapılar deyə düşünürəm. Mütləq birinə aşiq olmalı deyilsən. Bir çox evliliklər də var ki sevib evlənirlər amma sonra həyatdakı problemlərin üstündən gələ bilmədikləri üçün birbirlərinə olan sevgisidə sonunda bitir. Maddi problemlər yada ailələr ilə bağlı problemlər. Mənə görə həm sevgi həm də ağıl ilə hərəkət etmək lazımdır. Tam saf eşq ilə ailə qurmaq mümkün deyilmiş kimi gəlir. Bilmirəm dediyim kimi daha əvvəl hiss etmədiyim bir duyğu olduğu və kitabdakı əsas mövzu eşq olduğu və sanki
Kitap Yorumu
Uzaqdan Gələn YağışVaris · Teas Press Neşriyat · 2018496 okunma