Tanrım gözlerimizin görmemesi ne büyük bir eksiklik, görmek, görmek, belli belirsiz birer gölge halinde bile olsa görebilmek, bir aynanın önünde durmak ve koyu, zor görülen bir lekeye bakıp, bu benim yüzüm diyebilmek, öteki ışıklı şeyler bana ait değil.
Nasılsınız, doktor bey, diye sormuştu kuşkusuz zayıflığımızı belli etmek istemediğimizde, İyiyim, deyip geçiştiririz ya öyle söylemişti, hatta ölecek durumda olsak bile iyiyim deriz.
Aramızdaki temel fark ne , biliyor musun ? Sen insanlara baktığın zaman üniformalar, bayraklar ve din görüyorsun!”
“Peki sen ne görüyorsun bakalım ?”
“İnsan , sadece insan . Seven , acı çeken , acıkan, üşüyen, korkan bir insan .”