..... insanı en çok yaralayan şey (ki bu hem
yetişkinler hem de cezalandırılan çocuklar için
geçerlidir) fiziksel acı değil, haksızlığın,
mantıksızlığın verdiği ruhsal ıstıraptır.
Ve Spinoza'nın da ifade
ettiği gibi mutluluk erdemin mükafatı değil başlı başına
bir erdem olduğuna göre ahlaki özerkliğinden vazgeçen
birey aynı şekilde erdem ve mutluluğa erişme gücünden
de vazgeçmiş olur. Dolayısıyla öfkeli olmasına şaşmamak
gerekir.