Çiçekk

Puan vermedi·664 syf.··
2026 24. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 10 Mayıs 2026 16:40
Okuduğum dark-fantastik eserler arasında en iyilerinden biri diyebilirim .Kitabın kurgusu vs.cidden iyi kurgulanmış.Tek kusuru bazen yaptığı politik sohbetlerin sıkıcı olması ve kitabın uzun olması:) Çin'deki salgın sırasında zaten üçüncü dünya ülkelerinin zafiyetini kollayan İngiltere adına çalışan Profesör Lovell, ailesi ölmüş bir çocuğu Londra' ya sözde eğitim için getirir.Çocuğun dil konusunda özel yeteneklerinin olduğunu bilen Lovell, ona yıllarca Çince, Yunanca ve Latince eğitim aldırıp sonra Oxford bünyesindeki Babel Enstitüsü' ne yollar.Buraya hayran kalan ve Robin adını alan Çinli genç, Hintli , Haitili ve İngiliz asıllı üç gençle samimi dostluk kurar.Ta ki çıkarlar ön plana çıkana dek.Önceleri büyülü bir dünyaya adım attıklarını sanan gençler, Babel Enstitüsü' nün aslında İngiliz sömürgeciliği için çalıştığını öğrendiklerinde aralarında anlaşmazlıklar olur.Gençler, İngiltere' ye karşı azınlıkların haklarını korumak için kurulan Hermes Society diye bir direniş grubunun saflarına katılırlar.Aralarında bulunan İngiliz kız tarafından ihanete uğrarlar.Robin zamanla İngilitere' nin kolonileri sömürdüğünü, Çin'i afyonla mahvettiğini ve diğer halkları ezdiğini bu direniş örgütü sayesinde anlar. Kitap, çok heyecanlı olmamakla beraber, kendini okutturuyor.İçinde anlamlı mesajlar veren eseri macera severlere tavsiye ediyorum.Keyifli okumalar.
BabilR. F. Kuang · İthaki Yayınları · 20241,948 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Hani bir biblon vardı kırdığım, Üstüne ne kırgınlıklar yaşadın. Ama bil ki, ben de parçalandım Annem, ben senin yanına kalandım. Annem, annem sen üzülme Sözlerin hep yüreğimde...
Duygu/Düşünce

Çiçekk

, bir kitap okudu
Puan vermedi·664 syf.··
23 günde okudu
·
2026 24. kitabı
R. F. Kuang
8.2/10 · 1.948 okunma
Güzel bir günü Güneşli bir günü Hiçbir şeye değişmem Onun için savaşı sevmem Onun için zulümü sevmem Onun için yalanı sevmem Bilirim yaşamaz güneşte Bilirim yaşamaz yanyana aşkla Ne haksızlık, ne korku, ne açlık... Necati Cumalı
Duygu/Düşünce
"Vazgeçtim":)) yorgun falan değilim ki:)
Yorgunum, diye düşündü Robin, o kadar yorgunum ki beni başımdan vurmanı tercih ederim.