Ormanda önümüze çıkan ilk ağaca sarılır gibi sarılsak mı kendi boynumuza?
Kendimizi boğmasak da sarılsak mı? Yani kendini suçlayıp durmaya bu kadar muktedirken, bu girdaplardan boğulmak yerine kendini olduğun gibi, başın dik taşımaya ne dersin?
Bir arkadaşım düğününde, kocasının annesine soruyor: Altmış yıllık mutlu evliliğinizin sırrı nedir?
Yeni kaynana cevap veriyor: "Biz hep bugünün kavgasını yaptık. Hiçbir kavgamızda geçmişe gitmeyiz. O dosyaları tekrar tekrar açmayız, yüzümüze vurmayız. O anki mesele neyse, onu halletmeye bakarız."
Siz siz olun her zaman şimdinin kavgasını yapın.