Fakat bizim başımıza gelenler film değildi. Gerçek hayattı.
Bizim hayatlarımızdı. Kan sahte değildi. Bıçaklar çeliktendi ve kâbus kadar keskindi. Ölenler de kesinlikle bunu hak etmemişti.
Ancak bir şekilde daha yüksek sesle çığlık atmış, daha hızlı koşmuş, daha sıkı savaşmıştık. Hayatta kalmıştık.