Garip bir kitap. Uzun bir süre hikaye bir türlü gitmedi. Sonra bi ara patladı. Sonunda yine sıkıcıydı. Belkide Amin Maalouf’un kişide bırakmak istediği etki de buydu. Kimbilir..? Ama genel anlamda Gezgin bir seyyahın maceralarını, farklı dinlerin ülkelerin çatışmalarını ve bağlamlarını anlatan bir kitap. Bu yazarla Doğu’nun Limanları kitabı ile tanışmıştım. Onun kadar olmasada coğrafi, siyasi, sosyal ve tinsel anlamda bilgi verici bir kurgu roman. Tavsiye ederim.