Hayatımda mutlu günlerim olmuştu elbette, ama mesele sadece mutluluk değildi. Önemli olan yaşadığını , hayatın bir anlamı , bir değeri olduğunu hissetmekti.
"Istersen yaparsın!" sözü tam bir kandırmacaydı. İnsan ancak yapabileceğini isterdi. "İstemek" kavramı ," dilemek "ten ve "hayallere dalmak"tan farklı bir şeydi. Bedelini göze almakla , gereğini yapmakla ilgili bir şeydi.