BerayBilge

10/10
·424 syf.··
Beğendi
·
2026 1. kitabı
·
40 günde okudu
·
Okunma: 02 Şubat 2026 23:14
"Dut Ağacı" kütüphaneden içeriği hakkında bir fikrim olmadan tesadüfen seçtigim bir kitaptı. Ama konusunun benim ilgi alanıma bu kadar girdiğini farkettiğimde çok mutlu oldum ve heyecanla okudum.Benim fikirlerime , ülküme, hislerime ayna tutan bir kitaptı.Özellikle Türk Dünyası ve Türklerin yaşadığı trajedilerle ilgili konular ,gerçekten okunması ve öğrenilmesi gereken gerçekler açısından önemliydi."Dut Ağacı" Ahıska Türklerinin sürgün dönemlerini içten bir bakışla ele alıyor .Dut ağacı gibi heybetli, bereketli ve kökleri güçlü bir ağaç ismiyle özdeşleşen romanda yerini, yurdunu toprağını arayan yazar Tayfun Atmaca Dut ağacıyla anıyor. Ahıska sürgününde 7 yaşında olan Şahbender'in Özbekistan'dan Azerbaycan' a uzanan ve Kırgızistan'da son bulan acılarla dolu hayatı anlatılıyor. Türkler sürgün ve savaşları en çok yaşayan millet olmalarına rağmen bütün bunların üstesinden gelmeyi de başarabilen tek millettir. Zor zamanlarda Azerbaycan, Özbekistan, Kırgızistan demeden birbirini anlayan, acılarını paylaşan,birbirine kenetlenen tek millet Türk milletidir. Şahbender de Ahıska Türkü olmasına rağmen Özbekistan 'a sürgüne gittiğinde Özbek Türkü gibi,Azerbaycan'a gittiğinde ordusuna katılıp savaşa girmeyi göze alabilecek kadar vatansever olabilen Kırgızistan 'da ata emanetlerine sahip çıkabilen fedakâr bir Türktü. Tayfun Atmaca'nın yazdığı bu kitabı herkesin okumasını tavsiye ediyorum. Sovyet rejiminin Ahıska sürgünüyle Türklere yaşattığı acıları bir nebze olsun hissetmek ve bu acılara karşı vermiş oldukları mücadeleleri anlama açısından okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Dut AğacıTayfun Atmaca · Sinova Yayıncılık · 20181 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Ata Mezarlığı
10/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2025 6. kitabı
·
25 günde okudu
·
Okunma: 16 Mayıs 2025 12:06
"ATA MEZARLIĞI" isminden dolayı ilgimi çeken ve ilk defa okuduğum bir yazarın kitabıydı.Kitabın 3 seriden oluştuğunu sonradan öğrendim.Diğer serilerini de en kısa zamanda okumayı düşünüyorum. Bilim -kurgu ve mitolojinin birleştiği Alanya 'da başlayıp Bolivya'da biten insanın kendini olayların içinde bulduğu merakla okuduğum sürükleyici bir kitap.Akapana Piramidinin, Ziguratın içinde Mimar Engin ve arkadaşlarıyla bende soluk soluğa ve korkuyla dolaştım.Bolivyalı Zekâta ve Türk genci Suphi'nin yaşadıkları kıtalar arası aşka da şahit oldum.Yazar Mollaosmanoglu'nu okumanızı tavsiye ediyorum.Özellikle de araştırmayı sevenler ve geçmiş medeniyetlerin yaşantısını merak edenler mutlaka okuyun.....
Ata MezarlığıMehmet Mollaosmanoğlu · Profil Kitap · 201835 okunma
Puan vermedi·592 syf.··
2023 5. kitabı
·
21 günde okudu
·
Okunma: 20 Şubat 2023 13:48
Öncelikle şunu belirteyim ki Orhan Pamuk ilk defa okuduğum bir yazar.Görüşlerini tasvip etmesem de tavsiye üzerine okuduğum bir kitap Masumiyet Müzesi... 70'li yıllarda Füsun ile Kemalin yaşadığı aşk anlatılıyor.Roman çok akıcı bir dille yazılmış. Diğer sayfalarda ne anlatılıyor insanı meraka sürüklüyor. Genel olarak kitabı beğendim. Romanda bence Kemalin aşkını tek taraflı yaşadığını düşünüyorum. Çünkü bu aşkta tek fedakârlık yapan kişi Kemal'di.Düşünsenize 9 yıl boyunca sevdiği kızın kendisine döneceği günü bekledi.Bana göre Füsun ve ailesi Kemal-i sadece menfaatleri için kullandılar. Kitapta bana tuhaf gelen şey ise kitabı okuyanlar belki bilirler Kemalin sürekli her akşam Keskinlerin evine uzak akraba sıfatıyla gitmesi ve bunu kimsenin yadırgamamasıydı . Ama aşkı için yaptıkları takdire şayan... Ve onun yani aşık olduğu kadının hatıralarını yaşatmak ve herkese bu aşkın yüceliğini göstermek için müze hazırlatması.... Umarım bu müzeyi gezenler orada sergilenen objelerde bu büyük aşkın hatıralarinı yakînen görebilirler...
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · İletişim Yayınları · 200860,6bin okunma