"İnsan hem yapan hem bozan, hem seven hem kıran bir varlıktır. Bu çelişki onun, kendisini ve diğer insanları anlayabilmesini güçleştiren en önemli etmenlerden biri olmuştur "
"Gerçekten de insan, başkalarıyla birlikteyken birçok şeyi daha iyi yapar.Ama kendi içinde yine de yalnızdır ve içinde yaşadığı dünyaya karşı sürekli bir savaşım vermek zorundadır."