"İnsanoğlu dikkatini şimdiki zamana vermekte müthiş zorlanır; hep ne yaptım, daha iyisini nasıl yapabilirdim, diye düşünür, yaptıklarının sonuçlarına, niye yanlış davrandığına kafa yorar. Ya da gelecekle uğraşır; yarın ne yapacaktır, ne gibi tedbirler almalıdır, köşe başında onu nasıl bir tehlike beklemektedir, istemediklerini nasıl engeller, hayallerine nasıl ulaşabilir... "
"Hep aynı saatte gelsen daha iyi olur." dedi tilki, "sözgelimi öğleden sonra saat dörtte gelecek olsan ben sana üçte olmaya başlarım. Her geçen dakika mutluluğum artar. Saat dört dedi mi meraktan yerimde duramaz olurum. Mutluluğumun armağanını veririm sana."