Betül Özdemir

Betül Özdemir

, bir kitap okudu
8/10
·272 syf.·
7 günde okudu
·
Okunma: 26 Şubat 2024 13:43
·
2024 20. kitabı
Kazuo Ishiguro
7.5/10 · 12,3bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

Betül Özdemir

, bir kitap okudu
Puan vermedi·240 syf.·
2024 14. kitabı
Jeong Gyeong Yun
8.6/10 · 232 okunma
Puan vermedi·864 syf.··
2023 2. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2023 15:54
Herkese Merhaba. Değersiz Bir Hayat kitabının incelemesi ile karşınızdayım. Son zamanlarda gerek bookstagram sayfalarında gerek booktok sayfalarında olsun bu kitabın çokca satın alındığını ve önerildiğini görüyorum. Ben bu incelemeyi kitabı satın almadan önce bilmeniz gereken şeyler olduğunu düşündüğüm için yazıyorum. Eğer satın almakta karar veremediyseniz ve benim yorumuma denk geldiyseniz doğru yerdesiniz efenim. Öncelikle şunu söyleyerek başlamalıyım ki bu kitabın kalın olmasıyla birlikte okurken de zorlayıcı bir dili olduğunu bilmeniz gerekli. Ve bu kitabın akıcılığını önemli ölçüde etkiliyor. Bir başka önemli nokta ise karakterin başına gelen olayları neredeyse kitabın yarısından sonra öğreniyoruz ve oraya gelene kadar da kitabın çokca yorduğunu bilmeniz gerekli. (Gerek yazarın anlatımı gerekse kitabın basımından dolayı) Bunun en büyük sebebiyse kitaptaki diğer karakterleri tanımamız açısından yazarın çokça ve bana göre gereksiz detaylar vermesiydi. Esas söylemem gereken şeyse şu. Kitapta ana karakterimizin başına o kadar kötü şeyler geliyor ki bir noktadan sonra bu kadarıda olmaz ya diyorsunuz. Tamam bu bir dram kitabı ama bir karakterin başına bu kadar kötü olay gelmesi kurgu dahilinde bile olsa normal midir ya? Ben kesinlikle mantık dahilinde bulmuyorum bu durumu. Ayrıca kitap lgbt içerikli ki ben bununda olaya daha fazla dramatik hava vermesi için yazıldığını düşündüm bir noktadan sonra. Başka bir şeye değinecek olursam da evet kitap ağlatıyor ama şahsen çok kolay ağlayabilen biri olmama rağmen ben o kadar helak olmadım kitabı okurken. Üzüldüm, yer yer gözlerim doldu hatta bir kaç damla gözyaşı bile süzüldü yanaklarımdan. Ama genel olarak baktığımda bu anlar kitabın çeyreğini ancak kapsıyordu. Dolayısıyla okurken çokça yorulduğum bir kitap oldu. Ben
Değersiz Bir HayatHanya Yanagihara · Doğan Kitap · 20245,6bin okunma