Yazar bilhassa kendisi Köy Enstitüsünde eğitim görüp ve yetiştirilmiş biridir.
Kitabında Köy Enstitüleri başarısını ve önlemini çok güzel bir şekilde defalarca anlatmış. Eğitimde büyük başarıyla Oğlanlarımız, ve ama daha önemlisi Kızlarımızın aydınlanmasını anlatıyor.
Köy Enstitülerin gerçek kapanma sebebi çok ama çok başarılı olduğu içindir!
Bunu defalarca İnternete okudum ondan dolayı olduğu gibi burada paylaşmayı gerek duyuyorum. Sonuçta en güzel ve en doğru özeti budur.
"Köy Çocuklarını Ağaya Irgat, Cehalete Köle, Şeyhe Mürit, Politikacaya Kurban Olmaktan Kurtaran Kurumlardı Bu Yüzden Kapatıldı."