Genelinde bir Kitabı okuyup bitirdiğimde, aynı günü ve yahut ertesi günü yorum yaparım. Ama bu Kitabı idrak ede bilmem için okuduklarım kafamda yeniden geçirdim. Kısa ve öz şekilde özetlemeye çalışacağım. Osmanlı'nın biz Türklere ve Anadoluya karşı verdiği değeri burda ilk elden okudum. Andalodu'daki Cehaletin hangi boylara kadar vardığını...
*Eğer bugünki Osmanlı Torunları, Atatürk'ü sevmeyen Ecdadına düşman olmuş Cahiller bu Kitabı okursa, en büyük Atatürk'çü onlardan çıkar.*
Kitabın başlığı daha güzel olamazdı...
Yazar kendi Serüvenini Azerbaycan'da başlıyarak Turan Sevdasına kapılarak, sonradan Rusya'ya geçtiğinde Komünizm'den etkilenmesi, bundan sonradan uzaklaşarak yeni kurulmuş Türkiye Cumhuriyetine gelmesiyle sonlanır.