İnsanlar, ne istediğini bilen veya herkese eyvallahı olmayan bir duruşu "kendini beğenmişlik" olarak etiketlemeye çok meyillidir.
"Herkesle samimi olmayayım, kendi dünyamda kalayım" dediğinde, bu durum dışarıya "kibir" veya gizemli bir "çapkınlık" havası gibi yansıyabiliyor. İnsanlar çözemedikleri karakterlere genellikle en bildikleri sıfatları yapıştırırlar.
Bir konuda fikrini net söylediğinde, karşındaki kişi o derinliğe sahip değilse seni "çok bilmiş" olarak görebilir. Oysa bu sadece senin konuya hakimiyetindir.