Ama yediğinde beklemediğin kadar lezzetli. İnsan da meyve gibi. Ancak tabiatın verdiği kadar olgunlaşıp büyüyebilirsin bu topraklarda. Tabiat vermezse kurur, güdük, yoksul kalırsın. Ama lezzeti tohumundan gelir meyvenin. Tohumu, aşısı iyiyse ne olursa olsun lezzeti bozulmaz. Mayası iyi olan insanı hiçbir felaketin bozamayacağı gibi.
Detaylar içindeki hikaye... Filmi izledikten sonra kitabı okuyunca aslında film ne kadar da yüzeysel kalmış diyorsunuz. Ona rağmen film için üç saat uzun bir süre olsa da kitabını okuyunca filmin noksanlığı belli oluyor. Öncelikle her karakterin bir hikayesi var ve o karakteri tanıdıkça yerine kendinizi koymanız kolaylaşıyor böylece romanın derinliklerine inmekte hiç zorluk çekmiyorsunuz. Filmle karşılaştırmaya devam edecek olursam bir kaç saniyelik bir sahnenin kitapta sayfalarca anlatıldığını göreceksiniz çünkü aynı zamanda o karedeki karakterlerin duygularını ve nasıl göründüğünü de yazar bize betimliyor. Filmi ve kitabı hiç bilmeyenler için; ABD'DE yaşan Sicilyalı bir ailenin hayatını konu alıyor kitap. Onu bu kadar klasik yapan ise kurgusu ve her karakterin ayrı bir hikayesi olmasıdır. Keyifle okuyup ardından ya bi de filmini izleyeyim diyeceğiniz türden bi kitap.