Ölmek! Bu ne demek? Baksana, ölümden söz ettiğimizde hayal etmeye başlıyoruz. Ölen insanlar gördüm; ama insan aklı o kadar sınırlı ki, varoluşumuzun başı ve sonuna dair hiçbir fikrimiz yok.
Yok olup gitmek! Ne demek bu? Sadece sözcükler! Yüreğime dokunmayan, anlamsız bir tınlama!
Göklerdeki yüce Tanrım! İnsanlara böyle bir kaderi mi layık gördün, insanlar sadece akıllıca davranmaya başlamadan önce ya da tekrar aklını yitirdikten sonra mı mutlu olabiliyor?
Dünyada olup biten her şey gereksiz işlerden ibaret; tutku ya da ihtiyaç duymadığı halde sırf başkaları istiyor diye para, saygınlık ya da başka bilmem ne için çalışarak kendini harap eden insanların yaptığı budalalıktan başka bişey değil.