Lakin kazanma ve kaybetmeye Allah'ın(cc) yüklediği mana açısından bakarsak; Firavun ve onun gücü, kudreti, serveti yerin dibindedir. Mâşide annemiz ise Miraç'ta, Efendimiz'in (sav) burnunun direğindedir.
Üstad Bediüzzaman Hazretleri hanımlara; "Serseri ve ahlaksız bir adam ile evlenmektense, iktisat ve kanaat ile bekar kalmak daha hayırlıdır." diye tavsiyede bulunuyor.
Said Nursi Hazretleri; "Mim'siz medeniyet, tarife-i nisayı yuvalardan uçurmuş, hürmetleri de kırmış, mebzul metai yapmış" der. Medeniyet kelimesinin Osmanlıcada ilk harfi, "mim" dir. Bu "mim"i kaldırdığımızda geriye "deniyet" kalır. Deniyet ise alçaklık demektir.
Emniyet, yeri geldiğinde soru sormadan gözlerden cevabı almaktır.
Oysa günümüzde eşler birbirlerinin telefonlarına bakmaktan gözlerine bakamaz duruma geldi.
Bu asırda yolun Hatice'lerle kesişsin istiyorsan araman değil, olman gerekir.
Sadık olanın yolu, sadıklarla kesişir.
Doğru eşi arayanın önce doğru eş olması gerekir.
İnsanlığın mayası ümmet ümmetin mayası ise ailedir.
Aile bozulursa ümmet
ümmet bozulursa insanlık bozulur.
Öyleyse insanlığı düzeltmek isteyen kişi buna evvela aileden başlamalıdır.