Hemdem

Hayatınızdan geçen insanlar, adınızı "ben ondan hayırdan başka bir şey görmedim" diye ansın.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
İstikamet, içinde bulunduğun vakti kıyamet anı olarak görmen ve ona göre Allah'a yönelmendir. (İmam Şibli ks.)
Ağızdan çıkanın amel olduğunu unuttuk. Bu kadar pervasız lakırdı bundan.
Ramazan-ı Şerif Komşuluğu Pekiştirmenin Tam Zamanı
Etrafımızda kim hasta, kim yoksul, kimin ne derdi var bilmeliyiz.Bir nasılsın deyip sırtını sıvazlamalıyız.Komşularımız bizi 7/24 arayacak rahatlıkta olabilmeli.Kimin düğünü var,kimin cenazesi var sorumluyuz.Bu mahalle olsun site olsun farketmez. Ama komşuluk yok demeyin, var olduğunu siz gösterin. Müslüman bir başkasından beklenti içerisinde olmaz,gereği ne ise onu yapar.

Hemdem

@Cano01
·
EVİN HER CEPHESİNDEN 40 HANE KOMŞUNUZDUR
Hz.Âişe validemiz meseleye daha geniş bakmış ve evin her cephesinden kırkar hânenin komşuluk hakkı bulunduğunu söylemiştir. Riyaz'üs-Salihin Tercüme ve Şerhi (6 Cilt Takım) Komşuya emr-i maruf yapmamak önemli bir kul hakkıdır.Mesela, alkollü içkilerin,açık gezmenin haram olduğunu,güler yüz ve tatlı dil ile komşularına anlatmalı. Komşularının günah işlediklerini görüp de,bana ne diyerek evine çekilen,uygun bir şekilde onlara nasihat etmeyen ve kendileri ile görüşmeyen,onların Cehennemden kurtulması için yardım etmeyen mesul olacaktır.Komşuları böyle bir kimseyi,kıyamette Allahü teâlâya şikâyet edeceklerdir.Bunun yolu da,doğru bir kitap,mesela İslam Ahlakı vermektir.Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Nice kimse, kıyamette komşusunun yakasına yapışıp  "Ya Rabbi, buna,niçin kapısını bana kapattığını sor.Niçin elindeki nimetlerden bana da vermedi" diyecektir.) [İsfehani] • hele şu videoyu izledikten sonra hâla duyarsız kalınacağını sanmıyorum 👉youtu.be/rJtYh_0YtYs
Bu sözü okudum okuyalı,aklımdan çıkmadı.Çokta hoşuma gidiyor. 🌹 "Allahü teâlânın rızasına giden bütün yolları inceledim,en kestirme yolun,insanları sevindirmek olduğunu gördüm. " [Ubeydullah-ı Ahrar Hz.] 🌹Bir mü'min bir mü'minin kalbine sevinç koyarsa,Allah bu sevinçten bir melek halk eder.Allah'a ibadet eder,onu yüceltir.Mü'min kabrine konduğu zaman,mü'minin kalbine soktuğu o sevinç ona gelir ve: "Beni tanıyor musun?" diye sorar. "Sen kimsin?" "Ben falan adamın kalbine soktuğun o sevincim. Ben sana arkadaşlık edeceğim. Sana delilini telkin edip kavl-i sabitle seni sarsılmaz yapacağım. Kıyamet meşhedinde sana tanıklık edeceğim.Rabbinden şefaat dileyeceğim. Sana cennetteki yerini göstereceğim" diye cevap verir. Râmûz El-Ehadis 🌹 Allah katında,müslüman kardeşinin gönlüne sevinç sokmandan daha sevimli bir şey yoktur. Râmûz El-Ehadis

Hemdem

@Cano01
·
İyi insanlar hâla varlar
Bir yakınıma, Ramazan-ı Şerif dolayısıyla bu ay sizden kira almayacağız diyen ev sahipleri de var, bilin istedim.