e s s

e s s
@Canperverim
Puan vermedi·317 syf.··
2020 8. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 23 Aralık 2020 23:55
İsmet özel; düşünce dünyası olsun, kişiliği olsun çok önemli bir mütefekkirdir. Böyle insanların günümüzde yaşıyor oluşu; bu modern dünyanın içinde boğulan biz insanlar için bir umut ışığıdır.. Okuduğum kitabında da en beğendiğim kısımı paylaşmak istiyorum; “İnsanlar arasında adet haline gelmiş öyle davranışlar, öyle alışkanlıklar vardır ki, bunlar insan için tıpkı taş yemek gibidir. Eğer zararı bakımından düşünürsen taş yemekten daha çok zarar veren işlerdir bunlar. Bunlar taş yemek kadar budalaca, insanın öz niteliklerine yabancı tutum ve davranışlardır. Eğer insanlar acınacak haldeyse,insanlar arasında zulüm,haksızlık,merhametsizlik,yozlaşma ve ihanet hüküm sürüyorsa bunun sebebi; insanların sanki yermişçesine yedikleri bunca nesneden, taş yemeye mümasil tavırlardan doğmaktadır. İnsanın taş yemeye ihtiyacı yok diyorsun. Öyleyse şunu düşün: İnsanın ihtiyacı olandan fazlasını elinde tutması kendisi için taş gibidir. Bu yalnız mallar, servet, güç gibi nesnelerde geçerli değil. Merhamet, şefkat, tevazu gibi şeyler için de böyle. Bilgi için de böyle.”
Taşları Yemek Yasakİsmet Özel · Tiyo Yayınevi · 20244,087 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

e s s

, bir kitap okudu
Puan vermedi·317 syf.··
8 günde okudu
·
2020 8. kitabı
İsmet Özel
9/10 · 4.087 okunma
“Dünyaya bakmayı aşıp dünyayı görme noktasına ulaştığımızda neye talip olmamız gerektiğini anlarız.”
“ Sen geliyorsun; kuşlar geliyor bahçelerden Papatya kokusu bir de, sen gelmeden önce...”
Sayfa 53·Kitabı okudu
1000Kitap
Puan vermedi·152 syf.··
2020 7. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 18 Aralık 2020 01:01
Yıllar öncesinde babam kitap fuarına gitmişti, arkadaşının bi’ kitabını alarak eve gelmişti.. Annem’de yazarın ismini duyunca eskiden kızkardeşleriyle muhabbetimiz vardı birbirimize gider gelirdik diye maziye gitmişti. İşte bahsi geçen bu kitabı yıllar sonra okumaya başladım.. Hikayesi olan insanları sevdiğim gibi hikayesi olan kitapları da seviyorum.. Kitap kısa kısa denemelerden oluşuyor. Denemelerde süslü ama insanı düşündüren cümleler var, hiç sıkılmadan sayfaları birbiri ardınca çevirdim. Kitapta bazen bi’ trenin içine sinen kokuyu duydum bazen bir roman kahramanının serzenişlerini bazense yalnızca bi’ pencereceden baktım.. Yenilgilerimin içimdeki çığlıklarını, bu kitapta buldum. Raf bekçisi olmayı çok sevdim. En çokta kendi ruhumu okumuşum hissi zevk verdi bana. Okuyun efendim
1000Kitap
Yenilgiden DönerkenAli Ayçil · Timaş Yayınları · 2014606 okunma