Montaigne'in bu eserini birkaç cümleyle anlatmak çok zor. Kendini filozof olarak tanımlamasa da bir filozoftan çok daha faydalı bilgiler veriyor. Kişiyi değiştirmeye çalışmıyor, kendi hayatından da örnekler vererek ona yol gösteriyor. İnsan, akıl, vicdan, bilim gibi kavramların önemini kendisinden önce yaşamış önemli kişilerin hayatından örneklerle anlatıyor. Kendi adıma notlar aldığım ve birçok ders çıkardığım bir kitap oldu. Mutlaka okunması ve okutulması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.