Kitapta yazar, yaratıcılığı belirli kimselerde bulunan bir yetenek veya şans olarak ele almak ve belirli meslekler (yazarlık, ressamlık vb.) içine sıkıştırmak yerine, bir oluş, olma hali olarak olarak konumlandırmış ve insan doğasının en temel parçalarından biri olduğunu iddia etmiştir ve bununda ötesine giderek beslenmesi ve ihmal edilmemesi gereken bir ihtiyaç olduğunu söylemiştir ki bence haklıdır.
Bu iddiayı destekleyecek bir örnek gerekirse; insan parasını kazandığı işe yabancılaştıkça, bir marangoz gibi üretmek, ortaya yararlı bir şey koymak yerine manasız tekrarların içine düştüğü anlamsız işlerin içinde sıkıştığında mutsuz oluyor.